Praha, 14. prosince 2018 – V prosinci jsou to tři roky od zprovoznění prvního OK POINTu, pobočky, kde se na jednom místě řeší finanční, bankovní a realitní služby. Za tu dobu jich bylo postaveno 43 napříč Českou republikou. Tou poslední byl v prosinci dostavěný OK POINT v Ústí nad Labem, po novém roce budou následovat OK POINTy v Praze 4 a v Prostějově.
„Strategické rozhodnutí o vlastní pobočkové síti se ukázalo jako krok správným směrem, ke konci roku 2018 očekáváme, že podíl OK POINTů na celkovém obratu Broker Consulting bude 20 procent,“ uvádí Radim Štantejský, projektový manažer franšízového konceptu OK POINT, a pokračuje: „OK POINTy jsou pro nás revoluční v tom, že také přinesly jiný styl efektivního rozložení práce. Díky nim jsme posílili počty zaměstnaneckých poměrů nejenom na samotných pobočkách, ale i u našich finančních konzultantů. S OK POINTy vstoupilo do našeho odvětví větší oddělení profesionálního finančního poradenství a nezbytné administrativy. A to je trend, kterým se při dnešních stále se zpřísňující legislativě bude ubírat budoucnost finančního poradenství.“
Nejčastěji se řeší bydlení
Jedním z nejčastějších požadavků, s nímž klient na OK POINT přijde, je vyřešení vlastního bydlení. Právě na OK POINTech se sjednává 17 procent objemu všech hypotečních úvěrů Broker Consulting ČR.
„Když k nám na OK POINT dorazí klient, tak mu nabídneme pomoc s hledáním nemovitosti i s právními službami spojenými s koupí, pomůžeme mu s financováním koupě a připravíme nabídky z více bank a spořitelen, takže nemusí obíhat jednotlivé pobočky. Dále zařídíme pojištění nemovitosti a domácnosti a ostatní zajištění. Jednoduše poskytneme kompletní servis na jednom místě,“ popisuje Radek Husák, franšízant OK POINTu v Brně.
Právě velkou výhodu OK POINTů oproti klasickým pobočkám bank je to, že návštěvník na OK POINTu najde na jednom místě finanční, bankovní a realitní služby. Navíc se zárukou toho, že nebude preferována jedna značka na úkor jiné, jako to bývá na standartní bankovní pobočce.
„Když jsme s OK POINTy začínali, inspirovali jsme se západní Evropou, kde má trend franšízových konceptů tohoto typu bohatou tradici a velmi úspěšně funguje. To a také prestižní lokality, ve kterých máme naše OK POINTy, jsou nespornou přidanou hodnotou. V budování nových poboček patříme ve všech třech oborech, kterými se OK POINTy zabývají, k nejúspěšnějším na tuzemském trhu. V expanzi budeme pokračovat i v roce 2019,“ zdůrazňuje Štantejský.
Strategickým partnerem Broker Consulting na OK POINTech je mBank. Ta má jako primárně digitální banka po republice 24 vlastních obchodních míst, s OK POINTy se ale její fyzické zastoupení téměř ztrojnásobilo.
„OK POINTy jsou významným prvkem naší strategické spolupráce, protože jsou důležitou platformou pro propojování digitální online zkušenosti mBank s odborností seniorních konzultantů Broker Consulting. Díky tomu je naše vzájemná spolupráce zajímavá a může mít potenciál pro efektivní rozvoj zejména v místech, kde mBank nemá fyzické zastoupení,“ doplňuje Bronislav Dvořáček, ředitel pro spolupráci s externími partnery mBank.
OK POINTy v datech:
První historicky otevřený OK POINT – v Praze v Klimentské ulici 46, franšízantka Jitka Přibylová
Největší OK POINT – v Praze na Vinohradské 37, 3 patra 339 m2, franšízanti Petr Mareš a Jan Smílek
Nejmenší OK POINT – v Brně na Palackého třídě 66, 58 m2, franšízant Jan Staniczek
Franšízantka s nejvíce OK POINTy – Jitka Přibylová – OK POINT Klimentská 46, Praha 1, OK POINT Rohanské nábřeží 19, Praha 8, OK POINT Walterovo náměstí 3, Praha 5
OK POINT s nejaktivnějším vkladovým bankomatem – v Praze na Vinohradské 101, průměrně 2200 transakcí měsíčně, franšízant Jakub Novotný
Největší vzdálenost mezi OK POINTy – OK POINT Karlovy Vary, Dr. Davida Bechera 28, a OK POINT Třinec, Náměstí Svobody 527, 535 kilometrů.
OK POINTy jako fenomén v rámci finančního trhu v České republice
Franšízová pobočka OK POINT je místem, ve kterém mohou lidé sjednávat produkty a služby různých bank i pojišťoven a řešit realitní služby, aniž by museli navštěvovat několik různých filiálek. Jedná se o unikátní místo, jehož cílem je usnadnit klientům život a ulehčit jim orientaci v nepřeberném a nepřehledném množství nabízených služeb. Propojujeme zde finanční plánování, nízkonákladové bankovnictví, dokonce i realitní služby. Tou nejpodstatnější výhodou OK POINTu je pak možnost sjednat si produkt nebo službu na míru v rámci aktuální nabídky finančních institucí, a to za nejvýhodnějších podmínek na trhu.
Díky lidskému přístupu ke klientům, diskuzi nad jejich přáními a plány a šíří poskytovaných služeb se OK POINTy staly jedním z nejrychleji rostoucích franšízových konceptů na tuzemskám trhu. Výhodou je také vstupní investice v maximální výši 1,5 milionů korun, která je mnohonásobně nižší než u populárních franšíz z oblasti gastronomie. Svou roli hraje i prestiž finančního odvětví, která oslovuje zejména stávající úspěšné podnikatele či vrcholové manažery z korporací hledající druhou kariéru. Příležitost pro otevření OK POINTu z hlediska dlouhodobého strategického rozvoje jsou nyní ve městech Praha, Příbram, Hodonín, Břeclav, Chrudim, Žďár nad Sázavou, Havířov, Čáslav, Kutná Hora, Třebíč, Tábor, Písek, Klatovy, Rokycany, Rakovník, Cheb, Aš, Kadaň a Vsetín. Více o OK POINTech na www.okpointy.cz.